Tohatsu MFS140A ETL

€14.995,-

Onze onlangs geïntroduceerde line-up van MFS75-115A is uitgebreid tot 140 pk. Met een dynamisch ontwerp en geavanceerde details biedt de MFS140A een uitstekend koppel, verhoogde duurzaamheid, geoptimaliseerd gewicht en soepele werking.

Uniek en als eerste in de branche 4-2-1 Performance Tuned uitlaatspruitstuk is ontworpen om koppel en acceleratieprestaties bij lage toerentallen te maximaliseren. De beste verhouding tussen koppel en cilinderinhoud in zijn klasse zorgt voor uitstekende prestaties voor alle soorten boten, van licht tot zwaar, pleziervaart of commercieel gebruik. Bij bepaalde boottoepassingen presteert de MFS140A vergelijkbaar in vergelijking met zwaardere buitenboordmotoren van 150 pk die wel 100 pond meer wegen.

De MFS140A is ontworpen met Simpliq™-technologie en heeft een SOHC-4V-ontwerp. De bougies zijn strategisch in het midden van elke verbrandingskamer geplaatst voor de meest efficiënte verbranding met optimale warmtegeleiding, wat resulteert in een sterke werking en brandstofzuinigheid.

Standaardfuncties zijn onder meer:
• Variabel stationair systeem om de stationaire RPM’s aan te passen van 650 tot 850, in stappen van 50 RPM, voor een betere trollingcontrole
•Lage overbrengingsverhouding (2,08:1) zorgt voor koppel bij lage toerentallen en betere topprestaties
•Spoelsysteem met zoet water, ontworpen om routinematig doorspoelen te vergemakkelijken
•Alternator met hoog vermogen van 41 ampère

De MFS140A levert topprestaties die je alleen met Tohatsu kunt ervaren.

  • Motor: 4 cilinder
  • Vermogen: 140 pk (103.0 kW)
  • Cilinderinhoud: 1995 cc (121.6 cu.in.)
  • Boring x Slag: 84 x 90 mm
  • Spiegelhoogte: 51 cm, 63.5 cm
  • Brandstof: Ongelood Benzine (87 Octaan) of hoger
  • Olietype: NMMA Gecertificeerd FC-W® 4-takt olie**
  • Gewicht: 178 kg
  • Alternator Output: 12V, 492W, 41A
  • Max. toerenbereik: 5.150 – 5.850
  • Elektronische Brandstofinjectie: Standaard
  • Start in versnelling beveiliging: Standaard
  • Thermostaatgeregelde koelsysteem: Standaard
  • Uitlaat door de schroef: Standaard
  • Oververhittingszoemer: Standaard
  • Power Trim en Tilt: Standaard
  • Oliedrukmelding: Standaard
  • Variabele Stationair Snelheid: Standaard

Beschrijving 

Dynamisch ontwerp met verfijnde details

Opwindende vaarprestaties 

Superieure duurzaamheid en geoptimaliseerd gewicht Uitstekend brandstofverbruik door uniek SOHC-4V-ontwerp 

Op prestaties geïnspireerd motorgeluid en het stilste bij stationair draaien Afgestemde ECU-programmering 

Verkrijgbaar in lange (20 “) en ultra lange (25″) schachtlengtes 

 

Hoge prestaties en eenvoudige bediening 

4-2-1 Performance Tuned-uitlaat genereert een hoog koppel om u sneller in plané te krijgen Een nauwkeurig afgestelde ECU zorgt voor de sterke acceleratie wanneer dat nodig is Elektronische brandstofinjectie 

Microcomputer Geprogrammeerd ontstekingssysteem voor een snellere start Krachtige dynamo van 41 ampère 

Nieuwe en verbeterde tandwielkast met bredere spatplaat en antiventilatieplaat Instelbare stuurfrictie en trimvlak voor minder stuurinspanning 

Trim- en opklapbekrachtiging 

 

Grondbeginselen voor gebruikersgemak en betrouwbaarheid 

Sheet Molding Compound (SMC) kappen voor duurzaamheid 

Geanodiseerde aluminium onderdelen voor een grotere corrosiebestendigheid Olieopvangbak onder het oliefilter voor schonere oliefilterwisselingen 

Gemakkelijk toegankelijk en verwijderbaar brandstoffilter zorgt voor een eenvoudige en snelle waterafvoer Meer dan 16 opofferingsanodes strategisch geplaatst in alle belangrijke componenten 

Door de prop uitlaat voor een stillere werking 

Ingebouwd zoetwaterspoelsysteem voor eenvoudig routinematig spoelen Variabele stationair toerentalregeling van 650 tot 850 tpm in 5 stappen 

Een door een nokkenas aangedreven trochoïde oliepomp zorgt voor een langdurige duurzaamheid van kritische motoronderdelen Waterpomphuisvoering van roestvrij staal voor uitstekende duurzaamheid