Tohatsu BFT200

€ op aanvraag

De 200 pk sterke viertakt, de BFT200D, brengt een grote cilinderinhoud van 3,6 liter V6. Dit smalle V6-ontwerp biedt topprestaties en duurzaamheid, evenals een laag brandstofverbruik. De krachtige dynamo levert een dynamo van 90 ampère met 60 laadampère.

De nieuwe BFT200D biedt een breder koppelbereik en soepeler vermogen over het gehele werkbereik van de motor. Met een vernieuwde buitenkant, de verbeterde corrosieweerstand en het binnendringen van water maakt de BFT200D de juiste keuze.

  • Motor: 6 cilinder SOHC, 60 graden V6, 24 kleppen
  • Vermogen: 200 pk (147.1 kW)
  • Cilinderinhoud: 3.583 cc (218.6 cu.in.)
  • Boring x Slag: 89 x 96 mm
  • Spiegelhoogte: 51 cm, 63.5 cm
  • Brandstof: Ongelood Benzine (87 Octaan) of hoger
  • Olietype: NMMA Gecertificeerd FC-W® 4-takt olie** SAE 10W-30/40 (SF, SG, SH, SJ)
  • Gewicht: 279 kg
  • Alternator Output: 12V, 1080W, 90A
  • Max. toerenbereik: 5.000 – 6.000
  • Geprogrammeerde Brandstofinjectie: Standaard
  • Start in versnelling beveiliging: Standaard
  • Thermostaatgeregelde koelsysteem: Standaard
  • Uitlaat door de schroef: Standaard
  • Oververhittingszoemer: Standaard
  • Power Trim en Tilt: Standaard
  • Oliedrukmelding: Standaard
  • Variabele Kleptiming & Lift Controle: Standaard

Beschrijving 

De Tohatsu BFT 200 is een aanvulling op de bestaande range van Tohatsu buitenboordmotoren.De BFT motoren worden door Honda gemaakt in Japan en staan al jaren bekend om betrouwbaarheid en kracht. De levering van Honda motoren aan Tohatsu is gemaakt op basis van historische zakelijk relatie. Zowel voor Honda als voor Tohatsu is deze samenwerking ter versterking van de marktpositie. 

BLAST’M- BOOSTED LOW SPEED TORQUE 

Het revolutionaire Boosted Low Speed Torque (BLAST’M) (sturing van de ontsteking en samenstelling benzineluchtmengsel) technologie verhoogt het koppel bij een laag toerental wanneer er snel geaccelereerd moet worden. Dit draagt bij tot het snel in plané komen van uw boot. (BFT60 BFT250) 

Variabie Valve Timing and Lift (ontrol 

Is ontwikkeld voor het topsegment verbrandingsmotoren, varieert de kleplichthoogte en -duur van de inlaatkleppen, voor optimale prestaties bij zowel lage als hoge toeren. VTECzorgt bij lage snelheid voor een soepele en stabiele vrijloop, terwijl degrotere kleplichthoogte bij hogere snelheden de koppelkromme en het top-end vermogen vergroot. (BFT100, BFT150, BFT225 en BFT250) 

ECOMO – ECONOMY CONTROLLED MOTOR 

De ontwikkelde Lean Burn (ontrol technologie ECOmo, zorgt voor verbranding met een armere lucht/ brandstof verhouding dan de stoichiometrische standaard. De sensoren meten de lucht/brandstofverhouding nauwkeurig voor een optimaal brandstofverbruik in bij kruissnelheid.(BFT60 – BFT250) 

Multi-port Programmed Fuel lnjection (PGM-FI®) 

PGM-FI wordt geregeld door een zeer geavanceerde ECU (Engine (ontrol Unit) en verschillende motorsensoren die de toevoer van brandstof naar de motor nauwkeurig regelen. Het resultaat is gemakkelijk starten, een direct reagerende gashendel en extreem laag brandstofverbruik.(BFT60 – BFT250) 

TOCS (optie) 

(Tohatsu Onboard Communication System) is een communicatienetwerk dat integreert alle elektronische apparaten in de boot.